Marketér Petr Lesenský: Nový web našeho klubu je teprve začátek
V sérii rozhovorů pokračujeme s novým členem vedení našeho klubu Petrem Lesenským. Celý svůj profesní život se věnuje marketingu, proto je logické, že se začíná angažovat v této oblasti také v našem klubu. Zeptali jsme se ho na náš nový web i další marketingové plány, které by nám měly pomoci k získání větší pozornosti fanoušků i zájmu partnerů.
Co obnáší vytvořit nový web pro fotbalový klub?
Je to velmi náročný a dlouhodobý proces, ke kterému potřebujete odborníky i nadšence. Samozřejmě se ještě bude spousta věcí ladit a doplňovat, ale už ze samotného spuštění nového webu máme obrovskou radost. Podařilo se ukázkově sladit lidi z našeho klubu s profíky z agentury Lesensky.cz, která se vývojem sportovních webů dlouhodobě zabývá. Bez zápalu všech zainteresovaných by to nešlo, považuji proto za zásadní poděkovat všem, kteří se na našem novém webu podíleli. Vyzdvihl bych práci Kamila Šafáře a Petra Havlíka, kterým se povedlo web naplnit obsahem včetně stěžejních historických statistik.
Jak dlouho jste nový web připravovali?
Začali jsme už na podzim po mém zvolení do vedení klubu. Celkově jsou za webem, strategií a brandingem stovky hodin práce, z nichž většina není vidět. Ukázala se síla širšího vedení našeho klubu, kde každý přispěl tím, co nejlépe umí. Klub má nyní obrovskou personální kvalitu, táhneme za jeden provaz a já věřím, že se to brzy odrazí v silných partnerech, sportovních výsledcích i společenském postavení řečkovického fotbalu. Je potřeba si uvědomit, že je to zásluha především těch lidí, kteří klub drželi v těch nejtěžších dobách. Pro nás nové členy je nesmírně inspirující vidět, jakým způsobem dýchají pro řečkovický klub matadoři v čele s Martinem Jelínkem či Martinem Králem.
Co můžeme od nového webu očekávat?
Těšit se můžeme na moderní design, uživatelsky přívětivější navigaci i nové sekce. Náš klub potřeboval novou digitální vizitku, která může reflektovat aktuální hodnoty. Potřebovali jsme také platformu pro kvalitnější a aktuálnější informace z klubu. V neposlední řadě pak web hraje důležitou roli také v monetizaci obsahu a vytváření nových příjmů pro klub.
Jakým způsobem využijete web k zapojení fanoušků a komunity kolem klubu?
Plánujeme zavést řadu interaktivních prvků, jako jsou soutěže, hlasování a fóra pro fanoušky, kde mohou diskutovat o všem, co se klubu týká. Chceme také nabídnout více personalizovaného obsahu, jako jsou videa za scénou a rozhovory, které fanouškům přiblíží naše hráče a klubový život. Cílem je vytvořit silnou online komunitu, k čemuž přispěje i lepší integrace se sociálními médii.
Pomůže nový web v oslovování nových potenciálních partnerů a sponzorů?
Nový web je záměrně navržený tak, aby zvýraznil naše klíčové hodnoty a úspěchy, které mohou přitáhnout potenciální partnery a sponzory. Kromě naší dlouhodobé práce s mládeží si marketingově hodně slibujeme od provázání s futsalem v rámci naší nové FAKADEMIE. Je to něco unikátního, co na sebe zaslouženě strhává pozitivní pozornost. Spuštěním nového webu naše propagace ale teprve začíná a já věřím, že se mají fanoušci i partneři na co těšit. Teď už vlastně záleží jen na práci trenérů, jak často s úsměvem vysvětluji trenérovi A týmu Radku Mašovi (smích). Budu jim držet palce a moc se těším na zápasy všech našich týmů.
Děkujeme a přejeme hodně štěstí!